LiNK Variety Show

Så nu har jag äntligen jobbat klart (oh my god, det var det sista i denna familjen :O), packat lite, fixat med alla bilder från igår och idag och lite annat. Så NU kan jag blogga!

Igår var det alltså LiNK igen och nu var det dags för LiNK Variety Show. Som vanligt var jag skeptisk innan, fattar inte varför jag jämt ska vara så dyster och neggo till saker. Men liksom det här med lekar och tävlingar har aldrig riktigt varit min grej, särskilt inte om jag är trött. Men som vanligt fick jag också äta upp min trista inställning. Tur att det ändrades med andra ord ^^


Lugnet före stormen! Jag var bland dom första som kom och då var det så här städat och tyst :P
 
Sen när alla hade kommit så drog själva tävlingarna igång. Vi var inte så många igår (kanske typ 20 st) för det är lov i skolorna så många är antingen med sina värdfamiljer på något eller så är man ledig för att föräldrarna är lediga och passar på att resa. Egentligen tycker jag faktiskt att det var ganska skönt att vi var rätt få för då får man mer tid att prata med just dem och med facit i hand så blev det helt tillräckligt kaos ändå haha xD
 


Så va gick själva tävlingen ut på då? Jo vi delades in i fyra lag med ungefär 5 st personer i varje. Sen satt vi vid varsitt bord och åt choklad, chips och jordgubbar. Och nej, det var inte det tävlingen gick ut på! Men det var gott ändå hehe. Själva tävlingen var som en amerikansk variety show, dvs man tävlar genom att samla poäng i olika utmaningar/grenar. Det kan vara frågesport, kreativa saker och andra små saker man ska göra. De första grenarna vi hade var till exempel en där man skulle para ihop bilmärken med länderna de kom från och en annan var olika logiska räkneuppgifter. Allt går givetvis på tid! I de första grenarna var det ju uppgifter man skulle lösa så då var alla dödskoncentrerade ;)

Efter det började KAOSET! Då var det nämligen dags för de kreativa och mer galna utmaningarna! Första grenen var att man skulle välja en ur varje lag som skulle tävla. Sen fick man två boxar var med näsdukar och tävlingen gick sen ut på att man på tid skulle slita ut näsdukarna. Man fick bara ta en i taget men skulle va så snabb som möjligt. En typisk hetsig utmaning då de tävlande är stressade men fokuserade. Och de andra i laget skriker och hejar som GALNA. Kolla in videon från det hela så får ni se! Och lägg märke till hur vårt lag fuskar grovt i slutet xD
 
 
 
Instruktion till varje gren fick vi genom en video från en riktig Variety Show, helt störtskön och seriös röst som gav instruktionerna. Avslutades med att säga att misslyckas med denna utmaning "may cause elimination" :P
 


Grenen efter det var lite knäpp men även denna resulterade i mycket skrik och hejande. Det hela gick ut på att man skulle välja en tävlande som skulle ha på sig en keps där två tepåsar hängde på sidorna. Utan att använda händerna skulle man sen skaka på huvudet för att slänga upp tepåsarna så dom båda låg på skärmen! Vårt lag misslyckades helt ^^
 
 
Någon som däremot lyckades både EN och TVÅ gånger med detta var Hencca så hennes lag var förstås glada. Så här ser Hencca ut när hon tycker att hon är helt bäst i världen!! Önskar lite att jag haft en video på hur hon hoppade omkring för att visa hur snabbt hon lyckats med denna utmaning haha. Antar att jag inte behöver säga att min galna SUPERDUPER tävlingsinriktade kompis tog hela denna tävlingen på största allvar xD
 
 
Grenen som kom sen gick ut på att varje lag skulle tillverka en klänning av tidningspapper, servetter och vad vi hade på borden. Klänningen som mitt lag tillverkade var FULLKOMLIGT SJUK och fick bäras av Rhian. Konformade bröstdekorationer, näsduksboxar som skor och allmänt massa knäppa saker. Fast självklart hade de andra lagen rätt knäppa klänningar dom med :P
 
 
Stiliga Ida i sin klänning ;)
 
Det hela avslutades sen med runway show ^^
 
 
Sen bedömdes klänningarna av en gästdomare som precis flugit hit, haha Paul och Beckys dotter Jennifer :)
 
Efter klänningsgrenen hade tre lag samma poäng så då behövdes en utslagstävlingen, vilket fick bli badklädestävling. Freya fick äran att bära vår stiliga (?) kreation! Men vinnaren blev den härliga bikinin som Melissa har på sig ^^
 
Delar av det vinnande laget! Som ni ser så var Hencca en del av detta OTROLIGT SUPERBRA laget. Värda vinnare som var logiska, hade känsla för det kreativa, peppade varandra, kunde slänga tepåsar med en keps och kämpade in i det sista. Helt fantastiskt duktiga så självklart vann dom! Och SJÄLVKLART var Hencca en del av detta och vann något IGEN, för Hencca vinner ju allt. Att hon är bäst fick jag höra både en och två och tre och TUSEN gånger. Hahahahahahaha! Skämt åsido, men dom var glada vinnare i alla fall :D xD

Så som conclusion! En sjukt rolig kväll även om jag var skeptisk innan, tack för alla er som hjälper mig att ändra min tråkiga inställning. En dag kommer jag nog sluta va så skeptisk, we're getting there. Tack till LiNK som anordnar såna här roliga kvällar och grattis vinnarlaget! :)