En riktigt bra dag som aupair

Så nu ska jag berätta om dagen också! Redan igår pratade jag och Hencca om att vi skulle försöka ses idag för nån form av playdate. Hon skulle ha Philip själv hela dagen och jag ville göra något kul med Adam då det var min sista dag med honom. Han älskar ju att åka på små utflykter med mig och är ett stort fan av både Hencca och Philip. Dom lovade tyvärr dåligt väder och när vi vaknade var det mycket riktigt molnigt och det såg ut som det skulle börja regna. Leka i nån park hade vi därför ingen lust att göra... Hmm så vad skulle vi hitta på då? Ludotheque (leksaksbibliotek) kändes inge kul och andra inneställen var inte öppna. Men sen sa Hencca att P så gärna ville åka tåg till Genève och det älskar ju Adam också så då kom jag på att vi kunde gå på naturhistoriska museet! Superbra för barn och jag kunde inte komma på ett bättre att spendera min sista dag med min gullunge :)
 
Taggad Adam i väntan på våra vänner :D
 
 
Åka tåg är självklart MYCKET spännande. Adam var helt overexcited och typ skrek. Vi var tvungna att säga till honom ett antal gånger att lugna ner sig. Men det är så svårt att vara seriös för han är jättesöt även när han stör folk. Hencca gjorde ett försök att då ta Adam i sitt knä men bestämda bossiga lite sura Adam skulle absolut sitta själv så det gick inte för sig haha. Philip däremot var duktig hela tiden och pratade om alla bilar och hus och annat vi åkte förbi ;)
 
Lilla sötnos <3
 

Muséum d'histoire naturelle! Jag har ju varit här en gång tidigare med Johanna och Siri, men detta var första gången med barn!
 
 
Utställningarna är helt otroligt vackra!! Enorma djur i verklig storlek och underbara miljöer. Naturhistoriska hemma i Stockholm är inte riktigt lika coolt som detta tycker jag. Det häftiga var också att trots att det var glas så kunde man komma väldigt nära alla djuren ^^
 
 
 
Farliga djur är ju extra coola så förstås var tigrarna en favorit :)
 
 
 
Massa spännande fanns det att titta på! Adam gick upp fem denna morgonen och var så trött att han nästan somnade på vägen till museet men så fort vi kom fram och han såg alla häftiga saker så var han som förbytt.  Sprang runt som en liten galning, förföljde Philip och gjorde allt likadant som honom, pratade på hejvilt på sitt eget språk om allt vi såg osv ;)
 
 

Vi såg vattendjur, djur från savannen, djungeldjur, fåglar och osv. Vi tittade på ägg, kände på hur fåglars fjädrar känns, tittade på fåglar som flög, hittade Nemo, stötte på några svenskar och massa annat skoj. Sen gick vi in i ett mörkt rum där det var lysande fåglar och en lite creepy uggla med lysande ögon. Först var barnen lite rädda och ville bli burna men sen var båda två plötsligt supertuffa och skulle klappa ugglan och sånt ^^
 
 
Hencca och barnen tittar på okänt djur :)
 
Och vad är väl ett museebesök med Hencca och Emelie utan Henccas flippbilder. Här mediterar hon tillsammans med sin babiankompis! Hoppas att ni förstår Rafiki-likheten :D
 
 
När både barn och aupairer så småningom började bli trötta så var det dags att tänka på refrängen haha. Men som ett sista avslut, innan vi packade på oss kläder för att gå ut, så ville vi ha lite photoshoot såklart. Eller egentligen hade vi ju redan haft det under resten av tiden på museet också. Jag fotar spontant allt hela tiden och Hencca ser till att vi får organiserade bilder på oss människor. Ett riktigt fotograf-team!! :D

Men sen skulle vi alltså fota oss själva vid entren. Först var det dags att fota oss alla fyra tillsammans vilket resulterade i ungefär tusen failbilder eftersom det är omöjligt att få alla att titta i kameran och se glada ut samtidigt. Vi provade vinklar och bytte barn vi höll i hit och dit. Det kittlades och skrattades och pekades för att få barnen att se bra ut. Och Adam som märkte hur mycket vi ville detta skulle då givetvis göra tvärt emot och ville inte alls va med på kort. En del fina bilder fick vi allt till slut men det mesta blev ju bara pannkaka. Och alla runtomkring stirrade på oss som att vi vore galna, det såg nog rätt desperat ut som vi höll på. Men vem bryr sig ^^

Bilderna på oss alla vill jag inte publicera på bloggen men vi lyckades få några fina bilder på oss själva som ni får se istället. Vi satte på barnen kläder, satte Adam i vagnen och ställde Philip att vakta Adam. Sen satte vi igång med lite egobilder vilket säkert fick alla att titta ännu mer. Normalt brukar jag se rätt stel ut när vi ska fota oss men idag skrattade jag verkligen på riktigt åt den knäppa situationen vi befann oss i så då var det lite lättare att slappa av ;)
 
Mina två finaste <3
 

När projekt fotografering var avklarat så gick vi till McDonalds för att äta lunch. Väldigt duktiga aupairer som serverar så nyttig mat, men man lever ju bara en gång och något extra kan ju barnen få ibland. Vid detta laget har jag och Hencca blivit värsta expert-aupairerna som har vårt lilla effektiva teamwork. Vi hittade bord och sen satt jag kvar med barnen och såg till att dom fick av sig alla kläderna medan Hencca gick och köpte mat. Det är jämt så att det är en som tar barnen och en som ser till att vi har alla saker eller vad vi nu ska göra, och det liksom bara kommer naturligt :P
 
Lunchen var såklart lyckad. Äta chicken nuggets, cheeseburgare och pommes frites, kan inte bli bättre. Att sitta på en egen stol på restaurang och få en leksak i happy meal dessutom. Barnen är i himmelriket! Och glada barn resulterar i glada aupairer! Alla tittade på oss även här. Vet inte om dom tyckte vi var galna eller om det bara inte är så vanligt med två unga blonda tjejer tillsammans med två otroligt söta barn. Vi skrattade nog rätt mycket så det smittar väl av sig. Det roligaste under lunchen var nästan när Adam var törstig och ville smaka min dricka. I den var det Coca cola och det har han nog aldrig druckit förut. Och han blev nog minst sagt chockad av kolsyran för han gav världens min och spottade sen ut allt haha. Hencca tyckte jag va galen som inte tänkte på det men jag tyckte gott att han kunde smaka om det var vad han ville :)
 
 
Fina kompisar tittar på den stora häftiga fontänen i Genève <3
 
Efter det fick Hencca plötsligt ett infall till att vi skulle ha lite photoshoot, dom har lite blivit en grej för oss om ni inte förstått det. Vid detta laget kan jag göra ett helt album med tema "Hencca goes crazy". Själv är jag inte särskilt taggad på det här att va mer på foton och jag är verkligen inte den som pushar, så det är bra att jag har Hencca som står för det, för det är ju jättekul att sen har minnena förevigade. Dagens photoshoot bestod av att hon ville ha en bild då hon såg seriös ut ;)
 
... men att se seriös ut när man skämtar och håller på är inte så lätt...
 
... och inte när man skrattar åt barnen heller...
 
... så de flesta bilderna bestod mest av att hon gapskrattade xD
 
Men TILL SLUT fick hon till sin seriösa min! Med två mumin-paraplyer :P
 
 
Efter att ha varit vaken sen fem och sedan haft en mycket händelserik dag så somnade Adam som en stock vid halv två och sen sov han rätt tungt. Vid detta laget hade det även börjat regna och det regnade och blåste mer och mer. Dessutom började klockan bli mycket så vi skyndade tillbaka mot tåget. Plötsligt fick vi lite stressigt för vi ville hinna med ett särskilt tåg, och P kan ju inte gå så snabbt. Detta resulterade i att Hencca tog barnvagn och väskor och jag bar P. På min rygg satt han glatt och jag blev världens bästa häst, vilket han tyckte var rätt kul och sen på tåget pratade han om att jag var en häst.
 
Promenaden gjorde att vi blev helt genomblöta trots att vi hade paraply så det var minst sagt skönt att komma fram till stationen. Även här satte teamworket snabbt in. Hencca kollar spåret och tar sen barnen till rätt perrong medan jag ser till att vi köper biljetter. Tåget hann vi sen på med god marginal och det var ett gäng glada men trötta personer som satt där! Adam sov som en stock, aupairerna var dödströtta och Philip var överlycklig ^^
 
 

Detta lilla charmtroll påminner mig om varför jag vill vara just aupair <3
 
Utan dig skulle inget vara detsamma här <3 <3
 
Nu är också denna dagen slut. Sista hela dagen med Adam och sista dagen som aupair i min nuvarande familj. Man säger ju att man ska sluta på topp och det gör jag absolut. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att avsluta på! Med en sån där riktigt klassisk dag som aupair. Med galna, bestämda och glada barn, med playdate, med museebesök, med en fin aupairbästie, med utflykt och jaa... Ni fattar förhoppningsvis. Just så här kan en bra dag som aupair se ut :D