Like sand through the hourglass...

Dom senaste dagarna har varit over all bra! Tisdag förmiddag var jag och besökte förskolan jag ska jobba heltid på. Det kändes jättebra! Kollegorna verkade trevliga och jag ser fram emot arbetsuppgifterna. Jag ska vara resurs till två pojkar 3 och 5 år gamla, dem ena på förmiddagen och den andra på eftermiddagen. Båda behöver lite extra stöd att komma på bra lekar när dom blir rastlösa, inte slåss/skrika/gråta vid motgångar, inte förstöra för andra osv. Så jag ska stötta dem i det helt enkelt. Känns superroligt!! :) 
 
Tisdag och onsdag eftermiddag/kväll var jag på intro på boendet som M bor på i veckorna. Innan det hade jag ju bara jobbat ett pass hemma hos henne så det känns bra att gå lite mer intro så jag har koll på alla rutiner. Dom som jobbade på boendet var avslappnade och det kändes lätt att lära sig saker med dem som lärare. Sen har jag fått ganska mycket tid själv med M vilket kändes väldigt bra. Vi har promenerat, lyssnat på musik, berättat sagor och bara tagit det lugnt ^^ 
 
I övrigt har det varit födelsedagsfirande för Maja igår och idag har jag inte gjort så mycket. Fixat lite mejl och telefonsamtal bara. Just nu ligger jag i sängen och tittar på en serie, känner mig ganska ensam. Imorn har jag ett möte med Ms assistansföretag och utöver det verkar helgen bli lugn. 
 
 
Vädret har växlat mellan sol och världens höstväder. Himlen blir fin på kvällarna i alla fall!