Förlängning

Hmm.. Känns lite tufft att skriva detta trots att jag mestadels är glad över mitt beslut. Var absolut tvungen att tänka både en och två gånger innan jag sa ja, men nu är det alltså bestämt.

Jag kommer stanna här i Schweiz fram tills december!

Familjen jag bor hos ska bo kvar där dom bor fram till 25 november och vill gärna ha barnflicka tills dess. Då kontraktet på huset sedan går ut så flyttar dom upp till sin stuga i Verbier och vill gärna ha någon som flyttar med dem och bor där ett tag, barnens nya dagis börjar nämligen inte förrän i januari. Så dom önskade verkligen att jag kunde stanna och jag trivs ju jättebra plus att jag fått nya vänner som man kan göra massa med i höst, så visst var det lockande. Efter att ha kommit till slutsatsen att jag bara kommer göra något sånt här en gång så bestämde jag mig för att stanna och imorse blev det alltså bestämt ;)

Hoppas ni där hemma inte blir allt för ledsna... <3 Jag kommer komma hem som en frisk fläkt så där lagom till jul, med ett leende större än nånsin och extremt taggad på att kramas!!! Ni där hemma är mina hjärtan, dom jag älskar allra mest ^^
#1 - - Anonym:

Hur ska vi kunna vara utan dig från till december!? Saknar dig sjukt mycket redan<3

Svar: Antagligen saknar jag dig sjukt mycket också redan! Men du är ju anonym så svårt att veta ;) <3
Emelie

#2 - - Alva:

Jag hade faktiskt skrivit mitt namn i kommentaren ovan, konstigt att det försvann<3 /Alva

Svar: Haha ja knäppt ^^ Men nu vet jag ju i alla fall <3
Emelie

#3 - - Norris:

men du! du kommer väl hem o hälsar på ngn gång innan jul? :) <3

Svar: Det vet jag inte än, får se <3
Emelie

#4 - - Elisabet:

Jag brukare aldrig säga detta - men just nu kan jag inte låta bli att göra det med glimten i ögat: "Vad var det jag sa....?" Misstänkte starkt att du skulle bli kvar till typ december... Visst kommer vi att sakna dig. Men det är klart att du ska ta vara på tiden och möjligheterna som ges...

Svar: Haha jag satt faktiskt och tänkte på det lite när jag bestämde mig! Jag sa envist att jag kommer vilja hem och så, men nu känns det så lockande att stanna. Just den här chansen får jag ju trots allt bara nu. Jag kommer sakna er väldigt mycket också, men jag vet ju att ni finns där när jag kommer hem :)
Emelie