Lördagskväll med vännerna

I lördagskväll var jag, Elina, Norea, Ulrika och Hanna bjudna hem till Siri på middag. Det var första gången vi alla sågs sen studenten så det var mer än underbart bara att få ses. Med på det hela var dessutom Siris schweiziska kärlek Daniel. Stackarn var ensam med oss sex tjejer så tyckte lite synd om honom men han verkade ha ganska trevligt så det var nog okej. Han var social så vi alla kunde prata med honom utan att det blev stelt, det var skönt. Jag tyckte att han verkade jättegullig, är glad att Siri hittat någon som är bra för henne :)
 
 
 
Kändes konstigt att vara tillbaka hos Siri, men det mesta var sig likt. Det är knäppt att det är mer än ett halvår sen jag var där sist. Det var mycket känslor och tårar från fleras sida. Jag stängde medvetet av mina lite för jag orkar inte gråta och blir för emotionell, jag vet ju såklart att jag saknar dom SJUUUUUUKT mycket men jag blir bara förstörd om jag tänker på det för mycket. Så jag fokuserade mest på att vara otroligt glad :D
 
Innan middagen fick vi lite fördrink, vi satt och pratade, spelade lite musik och bara njöt av att vara tillsammans. Lärde känna Daniel samtidigt som vi kompenserade för halvåret vi missat med vännerna. Av Siri fick vi också varsin liten fin present med konfekt (heter det så?) och ett litet brev. Hon skämtade lite med oss och hade gjort små bilder med saker som var typiskt varje person. Jag fick en liten tjej som räckte upp handen med texten "Emelie vet allt", heeeh! Till middag åt vi supergod lasagne!! Siri var helt förstörd över att hon glömt sallad haha, men med lite samarbete fixades en sallad snabbt ihop så det var inga problem. Sen blev det ostbricka efteråt också ^^
 
 
 
Efter ha suttit vid middagen några timmar så spelade vi mer musik. Märktes att man var tillbaka med körarna haha. Hanna hade skrivit en fantastiskt bra snapsvisa med en kul text om hur det kan bli när snapsvisor är för långa också så den fick vi höra. Vi såg också på spexet från sista konserten i Berwaldhallen i våras och åt kladdkaka till efterrätt. Drack ett antal vinglas och Daniel skulle lära alla prata schweizertyska, ganska komiskt.
 
 
 
Tack underbara bästa vännerna för en fin kväll och ännu mer tack för att ni finns! Va skulle jag göra utan er?? :') <3